שיפוץ משרד – כך תעשו זאת נכון

שיפוץ משרד – כך תעשו זאת נכון

שתף מאמר:

לפעמים מגיע הרגע בו גם המשרד דורש שיפוץ. אולי עברתם לחלל חדש שדורש התאמה, ואולי פשוט מתחשק לכם לרענן את המשרד הישן ולעשות לו מתיחת פנים מודרנית. הסיבה לא משנה, אבל מה שכן משנה זה לעשות זאת נכון ולשכור את שירותיו של קבלן שיפוצים מקצועי, אמין ומומלץ – אל תתפתו לקחת חובבנים.

שיפוץ משרד

 

התחילו בבחינת החלל הקיים (בשביל זה יש שרטוט אדריכלי), רצוי בעזרת מעצב פנים. איפה יש חללים מתים, בלתי מנוצלים? איפה יהיה חכם להציב את עמדות העבודה באופן שיפיק את המקסימום מהחדר? היום יש הרבה יותר מודעות לארגונומיה, בנוסף להבנה של חשיבותה של אווירה נעימה לעבודה פרודוקטיבית. נחזור לזה לקראת הסוף.

חלק מתהליך בחינת החלל הקיים מחייב החלטות, וביניהן לדעת מה אתם צריכים – ומה לא. משרד בסיסי כולל לרוב את המרכיבים הבאים: עמדת קבלה, עמדות עבודה, חדר ישיבות ומטבחון. אין כללים חד משמעיים לגבי מה צריך להיות איפה, אבל תעבדו לפי הגיון: הציבו את עמדות העבודה באופן שמאפשר מספיק פרטיות לעובדים, ובו בזמן מספק אפשרויות לתקשורת בין עמדות, כדי לא ליצור ניכור וריחוק במשרד. באשר לחדר ישיבות, אולי אתם בכלל לא צריכים חדר ייעודי? הכל תלוי כמובן באופי העסק שלכם. לפעמים, פינת ישיבה סלונית היא בדיוק מה שתואם את האישיות המשרדית שאתם מעוניינים לשדר.

אחרי שהחלטתם איפה למקם כל דבר, הגיע הזמן לקבוע עוגנים: נקודות חשמל מרובות ובמקומות הגיוניים (אתם לא רוצים שיווצר מצב בו כל השקעים מרוכזים ליד השירותים, למשל…); תאורה ממוקדת לפינות העבודה לצד תאורה עילית טובה; ותחימת אזורים בעזרת קירות, מלאים או חצויים – חצי קיר יוצר חלוקה נוחה של החדר, מבלי לחסום את כל טווח הראייה.

העוגנים במקום? עכשיו אפשר לעבור לריהוט! עמדות העבודה צריכות להתאים לעובדים שלכם, ולא להפך. שולחנות יציבים ורחבים, כסאות תומכים ותאורה ממוקדת ישמרו על בריאות העובדים שלכם ויסייעו להם להשאר מרוכזים ופרודוקטיביים לאורך זמן. אם אופי העסק מאפשר את זה, תשקלו עמדות עבודה משותפות שחוסכות במקום ומעודדות חשיבה משותפת והפרייה הדדית.

קחו בחשבון גם את צרכי האיחסון שלכם, ותמיד תכננו קצת מעבר למה שאתם צריכים כרגע. השאיפה של כל עסק היא לגדול ולצמוח, אז למה לקנות ארונית אחת לתיקיות אם אפשר להכניס יותר? מצד שני, אל תיסחפו ותמלאו את החדר במדפים מיותמים. ניצול נכון של המקום, זה שם המשחק.

וכמו שהבטחנו, חזרה לאווירה. אז איך יוצרים סביבת עבודה נעימה? קצת כמו שיוצרים סביבה נעימה בבית. גם אם אין הרבה מקורות אור מבחוץ, תוכלו לדמות תאורה טבעית בעזרת נורות מתאימות, עדינות אבל חזקות מספיק. בחרו צבעוניות שמצד אחד תעורר אתכם ואת העובדים, אבל מצד שני לא תעיק – קיר אחד דומיננטי, למשל, יכול להפוך חלל משרדי משעמם למקום שכיף להגיע אליו. הוסיפו חפצי נוי שמתאימים לאופי העסק – תמונות, פוסטרים, אפילו וילונות. זכרו שאתם (והעובדים שלכם) הולכים לבלות כאן לא מעט שעות, וכדאי שתרגישו הכי בנוח שאפשר.