שדרוג יעילות העבודה במשרד

שדרוג יעילות העבודה במשרד

שתף מאמר:

בין אם עכשיו הקמתם חברה, סתם החלטתם שהגיע הזמן לשינוי בעיצוב המשרד או שלא חשבתם על זה אפילו (עד עכשיו). ריהוט המשרד הוא כלי משמעותי מאוד בהגברת יעילות העבודה. אז נכון שהעיצוב חשוב מאוד, בעיקר כשלוקחים לקוחות לסיור במשרד. אבל בתכלס, יותר חשוב שלעובדים שלכם יהיה נוח ונעים ואפילו בריא, והיום זה כבר יכול לבוא ביחד.

 

הבלוג של Office Depot - שדרוג יעילות העבודה במשרד33

 

כמה דרכים לשדרג את יעילות העבודה במשרד שלכם:

ריהוט ארגונומי – תפקידו להתאים את סביבת העבודה אל העובד. כיסא ארגונומי טוב שאפשר בקלות לשנות את הכוונון שלו יכול להתאים עצמו לכל אחד מהעובדים שלכם, ככה שיהיה להם נוח יותר מול השולחן והם יעבדו טוב יותר – ועל הדרך חסכתם להם שנים של כאבי גב.

סידור שולחן ארגונומי רק נשמע מפחיד, כשלמעשה מדובר בלארגן את השולחן שלכם כך שהדברים שבהם אתם משתמשים הכי הרבה יהיו קרובים יותר אליכם וידרשו פחות מאמץ. עוד אלמנט חשוב ומועיל הוא  לכוון את מסך המחשב שכך שיהיה בקו אחד עם קו העיניים, כדי למנוע כאבי צוואר עתידיים.

אחסון – כולנו עצלנים, בטח היום כשאפשר לעשות הכל מהפלאפון בלחיצת כפתור. אין ספק שהאחסון במשרד צריך להיות נגיש ונוח. אנחנו לא מתכוונים שתעשו הכל בישיבה (להפך! עדיף דווקא לקום וללכת קצת לפחות פעם בשעה), אנחנו מתכוונים שלא תצטרכו לשבת על הרצפה בכל פעם שתחפשו קלסר, או להושיט את היד רחוק בכל פעם שתדפיסו דו”ח. פתרון אכסון מעולה לחללים קטנים יותר הוא ארונות הזזה אותם ניתן גם להתאים אישית באמצעות תוספות כמו מגירות, לוח מחיק או מראה.

חלל פתוח – עבודה בחלל פתוח במקום במשרדים סגורים מאפשרת תקשורת טובה יותר בין העובדים, מה שיאפשר להם לא רק לעזור אחד לשני אלא ליצור קשרים חבריים ולתחושה טובה יותר במקום העבודה. חלל פתוח מנצל טוב יותר את האור הטבעי מהחלונות, מה שבמשרדים סגורים יקבלו רק מי שיושבים במשרדים הקרובים לקירות החיצוניים.

טבע – לא משנה אם המשרד שלכם הוא חלל פתוח או משרדים סגורים, קצת ירוק והרבה אור יכולים לעשות פלאים למצב הרוח וליעילות העבודה של העובדים שלכם. פזרו הרבה עציצים ברחבי המשרד (אפשר גם מפלסטיק). תאמינו לנו, אתם לא תתחרטו על זה. אנשים עובדים טוב יותר כשהם מרגישים רגועים, ואין כמו קצת טבע כדי לגרום לתחושת נינוחות.

קצת מעבר – לא חייבים לצאת לגמרי מהקופסא כדי לתת לעובדים את ה”קצת מעבר” הזה. הקצת מעבר זה פעילויות פנאי כמו למשל שולחן פינג-פונג או פופים לרבוץ בהם, או פשוט אזורים משותפים מעוצבים ונוחים בהם יוכלו העובדים שלכם לשחרר קצת מתח בזמן ההפסקה ולחזור רעננים לעבודה. גם מטבח מאובזר שיש בו מיקרוגל, מקרר עם חלב וקפה חופשי יעזור לעובדים שלכם להישאר יעילים גם אחרי שעות עבודה ארוכות.

 

לסיכום, אין צורך להשתגע ולהחליף את המשרד לגמריי או לשבור קירות ולבנות משרד חדש כדי לשפר את היעילות, אפשר גם רק לשנות כמה דברים קטנים ומיד תראו איך העובדים שלכם מרוצים יותר. וכשהעובדים שלכם מרוצים יותר – אתם תהיו מרוצים יותר.