עיצוב משרד כדרך העברת ערכי הארגון

עיצוב משרד כדרך העברת ערכי הארגון

שתף מאמר:

מה הופך ארגון סביר לארגון טוב? התשובה, כמו המציאות, מורכבת ממספר גורמים. כדי לבלוט מעל המתחרים, הארגון צריך להגדיר את מטרותיו, יעדיו, מה מנחה את העבודה בכל הרמות, וליצור גיבוש ותחושת שייכות דרך שפת מותג חזקה. נקודה שלא תמיד חושבים עליה היא שהמיתוג – הלוגו, פלטת הצבעים, שורת המותג (סיסמא) – רלוונטית לא רק כלפי חוץ, ללקוחות, אלא גם כלפי פנים. עיצוב פנים משרדים, כלומר חלל העבודה, באופן שתואם את ערכי הארגון והחזון שלו יעזרו לעסק שלכם לעלות מדרגה וליצור סביבת עבודה מגובשת ומלאת מוטיבציה. כי כשלעובדים שלכם נעים, הכל פועל טוב יותר.

 

הבלוג של Office Depot - משרד כדרך העברת ערכי הארגון33

כשניגשים למשימת עיצוב המשרד, חייבים להבין קודם את החזון והערכים הארגוניים. החזון מתאר את מהות הארגון, את מטרתו העליונה מבחינה מקצועית. הוא המוטיבטור המניע את פעולות הארגון או העסק, המציאות הרצויה לפיה אתם רוצים להתפס. ניקח לדוגמא את ענקית המידע גוגל. כבר בראשית הדרך, הארגון הגדיר את מטרתו האולטימטיבית: “לארגן את המידע בעולם ולהפוך אותו לנגיש ושימושי לכולם”. נראה שהם השיגו את המציאות הזו – גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם, שם שהפך למילה נרדפת לחיפוש ומציאת ידע. החזון מגדיר תכנית לטווח הרחוק, אבל הוא חסר תועלת ללא ערכים ותכנית פעולה שתניע אותו.

ערכי הארגון הם הקווים המנחים שמתווים את הפעילות הארגונית, הדרך להשגת החזון. הספרות המקצועית מתייחסת לערכי ליבה, עמודי התווך המרכיבים את כל פעילות הארגון לאורך הדרך, ובכל הדרגים, זוטרים ובכירים כאחד. אם נחזור לגוגל, נראה שהחברה הגדירה לעצמה עשרה ערכים מנחים, ביניהם “התמקדות בלקוח”, “תמיד יש מידע נוסף למצוא”, ו “לא מספיק להיות מעולה”. ערכים מספקים מוטיבציה לעובדים ומזכירים להם לאן הם שואפים להגיע וכיצד הם צריכים לנהוג.

יש אינספור דרכים להנחיל חזון וערכים ארגוניים. אבל מעבר לרמה התאורטית, אפשר לבטא את כל אלה דרך עיצוב המשרד. פריסת עמדות העבודה, הריהוט, האביזרים ואפילו פלטת הצבעים יכולים לשפר את רווחת העובדים, לעורר את המוטיבציה שלהם ולהזכיר להם למה הם עושים את מה שהם עושים, וכיצד.

אז איך עושים את זה? קודם כל, פונים למומחים. ההשקעה משתלמת, כי על ידי עיצוב נכון ומוכוון מטרה, חזון וערכים, תשיגו ביצועים אופטימליים. משרד המשדר הצלחה גם מניב הצלחה. חשבו על הערכים והשאיפות הארגוניות: האם אתם צריכים לשדר סטטוס ויוקרה, או דוקא חמימות וביתיות? אולי בכלל משהו בין לבין. אם שיתוף פעולה בין הצוות הוא ערך חשוב, סביבת עבודה פתוחה תשרת אתכם היטב. חשבו על חללים המופרדים במחיצות במקום קירות, שולחנות משותפים ופינות ישיבה לסיעור מוחות אפקטיבי. אם יותר חשוב לקדם פעולות עצמאיות הדורשות ריכוז, שקלו קו עיצובי קריר שמשדר עוצמה – זכוכית, מתכת.

קחו בחשבון שסביבת העבודה לא תשאר נקייה ומסודרת כמו בקטלוג. לכן חשוב לדאוג למקומות איחסון נוחים לציוד משרדי, אביזרים לסלולר ושאר פריטים. אלה יעזרו לעובדים לשמור על הסדר, וגם יהיו פרקטיים. גם הריהוט, גופי התאורה ואפילו פינת המטבח צריכים לתאום את האווירה שאתם שואפים להשיג, כזו שתוביל את העובדים למצויינות, לחדשנות, ולעבודה למען ערכי הארגון. ואל תזניחו את הפריטים המשלימים. קצת בצע עושה הרבה.