עוברים משרד? כללי עשה ואל תעשה!

עוברים משרד? כללי עשה ואל תעשה!

שתף מאמר:

נכנסים למשרד חדש? מזל טוב! לפני שאפשר לפתוח את השמפניה ולשקוע בעבודה, צריך להתגבר על השלב המעיק: המעבר. בכל הנוגע לאריזות ולמעברים, לכל אחד יש את השיטות המועדפות שלו לאריזה, אחסון ופריקה, אבל המוכר הוא לאו דווקא הטוב ביותר. לפניכם רשימת “עשה ואל תעשה” למעבר משרד חלק וקל ככל שניתן, במינימום מאמץ וכאב ראש, ומקסימום קלות ונוחות.

 

הבלוג של Office Depot - כללי עשה ואל תעשה במעבר משרד33

 

אל תעשה: סלט אריזות
למרות שמאוד מפתה לזרוק את כל השולחן לארגז אחד, לסגור בדבק נצמד ולקוות לטוב, עדיף לקחת את הזמן ולעשות את זה נכון. חלקו את הפריטים לאריזה לפי נושאים ומיקומם הייעודי. אין טעם לארוז מהדקים משרדיים לצד כלי האוכל מהמטבחון, זה רק ייצר עבודה מיותרת בשעת הפריקה והסידור. מיינו את הציוד וארזו “מין עם מינו”.

אל תעשה: כל הציוד בא
שעת מעבר (בין אם דירה או משרד) היא הזמן בו מגלים מה מיותר ומה באמת נחוץ. הרבה פעמים מסתבר שאין צורך בחלק נכבד מהפריטים שאספנו לאורך השנים, וזו הזדמנות לברור את המוץ מן התבן, ולהשאיר את המיותר מאחור. אל תארזו הכל במחשבה ש “אחר כך נזרוק את מה שמיותר”. זה לא יקרה. מיינו מראש כדי לחזור לפעילות סדירה במהירות.

אל תעשה: ארגזי מסתורין
קל מאוד לאבד פריטים וחפצים בין עשרות ארגזים. קל באותה מידה לסמן ארגזים בצורה נכונה, נוחה וברורה. אפשר לעשות את זה לבד, באמצעות מדבקות או טושים בצבעים שונים, או על ידי מתן סימון לכל קטגורייה (למשל, ציור של כוכב לכלי כתיבה או עיגול למכשירים אלקטרוניים). אם שכרתם שירות של חברת הובלות מקצועית, הם כבר ידעו לעשות את זה עבורכם.

אל תעשה: קצת דבק יחזיק את זה
לא הכל נכנס בארגזים. יש ציוד שכדי לשנע אותו, נדרש עיטוף משטחים, ורצוי מקצועי. עסקים שמחזיקים מלאי של מוצרים, או לחלופין הרבה פריטים זהים, יפיקו הרבה תועלת מהזמנת שירותי עטיפה – אותן יריעות ניילון עמידות שנצמדות היטב היטב למוצרים ודואגות ששום דבר לא יזוז ממקומו עד הפריקה המיוחלת. אם בין כה אתם מתעסקים עם אחזקת מלאי, שקלו לרכוש מכונת עיטוף מקצועית שתשרת אתכם גם הרבה אחרי שהמעבר יהיה מאחוריכם.

אל תעשה: דין כיסא כדין מדפסת
ציוד שונה דורש אריזה, ולפעמים גם הובלה, שונה. קלסרים וניירת יתמודדו יפה עם טלטלות בארגזים, אבל בכל הנוגע לכלים ומכשירים שבירים או עדינים, חשוב להקפיד על הכללים המתאימים. אם העסק שלכם דורש ציוד מיוחד או יוצא דופן, ודאו שחברת ההובלה בה בחרתם מנוסה בשינוע ציוד מסוג זה: שאלו את כל השאלות הרלוונטיות והקשיבו להמלצות מקולגות.

עשה בהחלט: תכנון מקדים
הסוד למעבר משרד מוצלח הוא תכנון מקדים. התחילו את התהליך בסקירה כללית של הקיים, והכינו רשימה של מה נחוץ לכם. ייתכן שתגלו פתאום צורך בריהוט משרדי שונה שיתאים למשרד החדש, או ציוד נוסף מעבר לקיים. גשו לחלל החדש כשהוא ריק, מדדו ותכננו איפה למקם כל דבר. הכינו את הצוות מראש, כדי שכל אחד ידאג לחפציו האישיים לפני ההובלה.

 

בהצלחה במעבר!