טיפים לקידום העסק

טיפים לקידום העסק

שתף מאמר:

ניהול עסק איננה משימה פשוטה לאור התחרות הרבה הקיימת בכל תחום בעולם העסקים, ובמיוחד בישראל שהינה מדינה קטנה. יש קושי עצום לבלוט בעולם העסקי, תוך שאנו מצליחים להשיג לקוחות חדשים וגם לשמור על הלקוחות הקיימים. כדי לדאוג להמשך קיומו של העסק ואף להגדיל את פעילותו, כל מנהל חייב לחשוב תמיד כיצד הוא יכול לקדם את העסק שלו, לשמר לקוחות קיימים ולהביא עוד לקוחות חדשים.

אבל כיצד עושים זאת? ובכן הדרך הטובה ביותר להרחיב את מעגל הלקוחות היא להשקיע בשיווק העסק. שיווק הוא אחד מאבני היסוד של כל עסק מצליח, וההשפעה שלו היא דרמטית. אם תשווקו את העסק שלכם בצורה חכמה ונכונה, השמיים הם הגבול, ואין זה משנה אם אתם עסק קטן או גדול, וללא קשר לשאלה באיזה תחום העסק שלכם נמצא. כל עסק זקוק לשיווק. כמובן שהכלים והתקציבים המופנים לשיווק ופרסום, משתנים בהתאם לגודל העסק ולרמת התחרות בענף.

 

שיווק עסק

 

מיתוג עסקי –  הדרך הטובה ביותר לבדל את העסק שלכם

אז מהו השלב הראשון בשיווק שכל מנהל חייב לבצע? כיצד אתם יכולים להבטיח כי הלקוחות יכירו את המוצר או השירות שאתם מציעים, יתרשמו ממנו וירצו להפוך ללקוחות שלכם? כיום ברור לכל מומחה ומנהל הנמצאים בעולם העסקים, כי שיווק מתחיל קודם כל ממיתוג עסקי. למתג את העסק שלכם זה אומר לבדל אותו משאר המתחרים, ליצור איזשהו שוני או הבדל, שיגרמו ללקוחות לזכור את המותג שלכם וליצור איזשהו קשר רגשי אל החברה שלכם. בדרך זו, כאשר לקוחות יתלבטו בין המוצר/השירות שלכם לזה של המתחרים, הם יעדיפו לפנות אליכם, וזאת לאור העובדה שהם יודעים כי לעסק שלכם יש ערך מוסף שחסר במקומות אחרים. השקיעו במיתוג העסק שלכם וחשבו היטב כיצד להבליט את נקודות החזקה שלכם ואת יתרונותיכם על פני המתחרים.

 

בניית אתרים – כי העולם הדיגיטלי הוא העולם המרכזי כיום

אי אפשר לדבר על טיפים לקידום עסקים ועל שיווק העסק, מבלי להתייחס לעולם הדיגיטלי. אם לעסק שלכם אין אתר אינטרנט, אתם נמצאים בבעיה חמורה, וסביר להניח כי אתם מפסידים כל חודש אלפי לקוחות פוטנציאליים. כיום, כמעט כל אדם המעוניין במוצר או שירות כלשהו, מחפש אחריו ברשת האינטרנט, ולכן אתם חייבים לדאוג שהעסק שלכם יופיע שם. אתר האינטרנט הוא הפנים של החברה שלכם. לא משנה אם אתם חברה העוסקת בייעוץ משפטי, חברה למוצרי ניקיון או עסק למכירת תכשיטים, אתם צריכים לדאוג לכך שהעסק שלכם ייראה גם במרחב הווירטואלי. הקימו אתר אינטרנט מקצועי ומרשים (בין אם תדמיתי או כזה המאפשר רכישות אונליין), ודאגו לתחזק ולרענן אותו.

כמובן שלאור העידן הדיגיטלי שאנו חיים בו, לא די להחזיק באתר אינטרנט פעיל, אלא יש להשקיע באפיקים דיגיטליים נוספים כמו: גוגל, פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם. אתם חייבים להבין כי יש היום קהלים עצומים אשר קונים רק באינטרנט, וזוהי זירה שאסור לוותר עליה. במידה ואתם בעלי עסק הפונים ללקוחות מחו”ל, אזי הדבר נכון עוד יותר עבורכם, ואתם מוכרחים להשקיע בשיווק דיגיטלי ולשים דגש דווקא על הנושא של בניית אתרים וכל מה שנלווה אל האפיק השיווקי הזה.

 

עיצוב לוגו – כי רק כך יכירו את העסק שלכם

לבסוף, כל טיפ לקידום העסק חייב לכלול השקעה בלוגו של החברה שלכם. עליכם להבין כי לוגו הוא בדיוק כמו שמו של בן אדם פרטי, וככזה הוא הולך לפני העסק שלכם ומבטיח כי העסק שלכם יהיה מוכר, אטרקטיבי וכזה היוצר ערך ללקוח שלכם. צרו לוגו מושקע ומעוצב, שיתפוס ללקוחות את העין, שיגרום להם לזכור אתכם לאורך זמן, ולבדל אתכם מכל השאר.