הקמת ביתנים לתערוכות וכנסים – כך תעשו זאת נכון

הקמת ביתנים לתערוכות וכנסים – כך תעשו זאת נכון

שתף מאמר:

כדי להתקדם בחיים צריך להכיר את האנשים הנכונים. כל בעל עסק, קטן או גדול, יודע שבלי שיתוף פעולה עם האנשים שיפיצו את הבשורה אודותיכם, כנראה שלא תתקדמו רחוק. ואיפה פוגשים את כל האנשים האלה? תערוכות וכנסים. כן, יש את הלקוחות שלכם, והם הכי חשובים. אבל אי אפשר לזלזל בכוחם של קשרים. כנסים מקצועיים ותערוכות רלוונטיות הם מקפצה אדירה לקידום ושדרוג העסק. לא סתם אומרים ש”אם אתה לא שם, אתה לא קיים”.

אם החלטתם לעשות את הצעד הנכון ולהשתתף בכנס או בתערוכה, יש כמה דברים שחשוב לדעת. העצות האלה רלוונטיות לא רק לעסקים חדשים – גם עסקים ותיקים צריכים להישאר רעננים ומעודכנים כדי למשוך תשומת לב בין אינספור דוכנים ופרזנטורים. כן, מדובר בהוצאה כספית, אבל זו השקעה לטווח הארוך שתוכיח את עצמה מהר.

 

דוכנים בכנסים ובתערוכות

 

ניראות היא שם המשחק. בכנס מקצועי ממוצע יכולים להשתתף 50, 100 או אפילו 300 עסקים. לכולם יש ביתן ולכולם יש סיפור לספר. עם כל כך הרבה תחרות על תשומת לבם של המבקרים, חשוב לבלוט בשטח. תחשבו על טווסים – זו לא שחצנות, זו דרישה הכרחית.

ביתן מוצלח הוא כזה שמתהדר בעיצוב מקצועי. אל תתקמצנו, ושכרו שירות של מעצבים גרפיים מוכשרים. יש רבים המתמחים בדיוק בעיצוב והקמת ביתנים, והם מכירים את כל הדרישות מבחינת יחסי גודל, אביזרים וכו’. הצבעוניות צריכה לתאום את המותג שלכם: אם הלוגו ופלטת הצבעים המיתוגית שלכם סגולה, אין שום הגיון בביתן שכל כולו על טהרת הירוק, ולא משנה כמה זה יפה. המטרה שלכם היא להיחרט בתודעה של המבקרים, כמותג שמייצג אתכם.

אחרי שמצאתם את העיצוב המושלם לביתן, הגיע הזמן לתכל’ס. אתם כאן כדי להציג את המוצרים או השירותים שלכם. אם אתם מציעים מוצר פיזי, הציגו אותו על משטח נוח כמו דלפק או שולחן – ואם מדובר במוצר עומד, על הרצפה עם מספיק שטח סביבו – באופן שיהיה נגיש למבקרים ויאפשר להם לבחון מקרוב, לגעת ולהתחבר למוצר.

אבל רגע! מה אם מדובר במוצר פיזי שאי אפשר להציג בקלות בשטח התצוגה? אם אתם עוסקים במכונות תעשייתיות, כלי רכב ושאר דברים גדולי מידות, הפתרון הוא הצגתם על גבי מסך. העיניים שלנו נמשכות לסרטונים (תחשבו על ההמתנה בדואר, ואיך אתם מוצאים את עצמכם בוהים ב”חדשות הדואר” על המסכים הפזורים בזמן שאתם מחכים לתורכם). סרטון דמו, הדמייה של המוצר בפעולה, ישרת אתכם באופן הטוב ביותר. בנוסף, תוכלו להשתמש בו גם מעבר לתערוכה, למשל באתר העסק או בפגישות.

מי שבקיא בתערוכות כבר יודע שהאופציה הכי נוחה וחכמה להקרנת סרטוני הדמייה או פרסומת בביתנים היא השכרת מחשבים ניידים (או אפילו נייחים) שיעמדו לרשותכם למשך תקופת הכנס. במחשב האישי יש מידע שאתם לא בהכרח רוצים לחלוק עם שאר העולם, ומחשב מושכר מונע את הבעיה הזו. עוד סיבה לשכור מחשב היא הידיעה שיש מי שמטפל בכם במקרה של תקלות או ציוד חסר. אם גודל הביתן מאפשר, שקלו לחבר את המחשב למסך גדול. כך תוכלו להיות בטוחים שגם מי שרק עובר ליד הביתן ייעצר ויצפה, וגם תוכלו לאחסן את המחשב עצמו מתחת לדלפק ובכך לחסוך מקום יקר.

ואי אפשר לשכוח, כמובן, את הדברים הבסיסיים: תגי שם ברורים, ברושורים למתעניינים, כרטיסי ביקור וטפסי יצירת קשר. אם התקציב מאפשר, מתנות ממותגות הן עוד דרך טובה לוודא שתישארו עמוק בתודעה של המבקרים גם הרבה אחרי שהכנס יסתיים. בהצלחה!