איך גורמים לעסק וותיק להישאר בתודעה ולא מאחור?

איך גורמים לעסק וותיק להישאר בתודעה ולא מאחור?

שתף מאמר:

עולם העסקים של ימינו שונה מאוד מזה שהורינו גדלו בו. ההתקדמות הטכנולוגית המואצת בשלל תחומים, ובראשם ברשת האינטרנט, הביאה למצב שבו כמעט הכל קורה באופן דיגיטלי ומקוון. בכיסו של כל אדם נמצא סמארטפון עם גישה לרשת, ובכל רגע נתון כל אחד יכול לבצע חיפוש אודות מוצר, שירות או כל נושא אחר שברצונו לקבל עליו מידע – מה שגרם לשוק הפרסום להפוך תחרותי יותר מאי פעם.

איך מסתדרים העסקים הוותיקים בזירה החדשה? כיצד ניתן למנף את היתרונות של רשת האינטרנט לטובת העסק, ואיך באים לידי ביטוי מושגים כמו בניית אתרים, קידום אתרים בגוגל, רשתות חברתיות כן הלאה?

 

פרסום דיגיטלי

 

1. החשיבות של הקמת אתר אינטרנט לעסק

בין אם יש לכם עסק פיזי כמו חנות כלי בית או עסק שעיקרו דיגיטלי כמו עיצוב גרפי, לא תוכלו להסתדר היום בזירה התחרותית מבלי שיהיה לכם אתר אינטרנט משלכם. למעשה, לא כל כך משנה מהי המהות המדויקת של האתר, כלומר האם זהו אתר תדמיתי, בלוג אישי או חנות מקוונת – העיקר שתהיה לכם נוכחות משמעותית ברשת.

בניית אתרים היא שם חם היום בענף הפרסום ברשת, משום שמדובר בתורה שלמה עם עקרונות מנחים ורשימת של “עשה ואל תעשה” לבוני אתרים. יתרה מזאת, מדובר בתחום דינאמי שגם מתפתחת באופן תדיר, ולראיה לאחרונה רק לפני זמן לא רב נכנסו לתוקף בישראל תקנות נגישות אתרים שמחייבות בעלי אתרים להנגיש את אתריהם לציבור גולשים עם מוגבלויות שונות.

 

2. פרסום בפלטפורמות דיגיטליות מגוונות

מנוע החיפוש הגדול והפופולרי ביותר בעולם, גוגל, הוא אחד האתרים הראשונים שבהם לקוחות פוטנציאליים יכולים לבצע חיפוש שיוביל אל האתר העסקי שלכם. זו הסיבה בעטיה קידום אתרים בגוגל הוא תחום חשוב כל כך בזירת הפרסום בדיגיטל, שכן ההבדל בין הופעה בתוצאת החיפוש השנייה לבין החמישית יכול להיות משמעותי ביותר.

לצד הקידום בתוצאות החיפוש של גוגל, חשוב להפגין נוכחות גם בפלטפורמות דיגיטליות נוספות, כגון ברשתות החברתיות. אם גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר, אזי פייסבוק היא הרשת החברתית שכמעט כולם נמצאים בה, ואם לא בפייסבוק אז באינסטגרם, לינקדין, יוטיוב ועוד. פלטפורמה נוספת שכדאי לשקול בחיוב היא שיווק באמצעות תוכן, בעזרת חברות כמו אאוטבריין, טאבולה ודומותיהן.

 

3. להמשיך ולפרסם גם במדיה המסורתית

רשת האינטרנט מתקדמת ומשתכללת, אבל לא כדאי למקד את כל מאמצי הפרסום אך ורק בדיגיטל; כדאי לזכור שיש גם לקוחות פוטנציאליים רבים שאפשר להגיע אליהם בדרכים המסורתיות, באמצעות פרסום בעיתונים, בטלוויזיה, ברדיו, בשלטי חוצות או בפליירים שמחולקים מדלת לדלת.

בסופו של דבר חשוב לדאוג שהעסק שלכם יישאר בתודעה של כל לקוח פוטנציאלי, גם אלה שצורכים את המידע שלהם בדרכים שאינן דיגיטליות, ולשמור גם על הלקוחות הוותיקים שעדיין קוראים עיתונים מודפסים.